Bagherian H, Saghaeiannejad Isfahani S. Quality Assessment of the Information Technology (IT) Unit Services in Three Selected Hospitals in Isfahan City Using the Unweighted SERVPERF Model. jhbmi 2024; 10 (4) :337-345
URL:
http://jhbmi.ir/article-1-808-fa.html
باقریان حسین، سقائیان نژاد اصفهانی سکینه. ارزیابی کیفیت خدمات واحد فنآوری اطلاعات سه بیمارستان منتخب شهر اصفهان با استفاده از مدل سروپرف غیروزنی. مجله انفورماتیک سلامت و زیست پزشکی. 1402; 10 (4) :337-345
URL: http://jhbmi.ir/article-1-808-fa.html
دکتری مدیریت اطلاعات سلامت، استادیار، مرکز تحقیقات فناوری اطلاعات در امور سلامت، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران
چکیده: (211 مشاهده)
مقدمه: با توجه به جایگاه واحد فن آوری اطلاعات در زمینه حفظ، نگهداشت و ارتقای سیستمهای اطلاعاتی و ارائه اطلاعات به هنگام به افراد مختلف، خدماتی که در این واحد ارائه میشود باید دارای کیفیت بالا باشد. در همین راستا، پژوهش حاضر با هدف ارزیابی کیفیت خدمات واحد فنآوری اطلاعات در سه بیمارستان منتخب شهر اصفهان با استفاده از مدل سروپرف انجام شد.
روش: پژوهش حاضر از نوع کمی و کاربردی است. جامعه آماری کلیۀ کارکنان خدمت گیرنده از واحد فنآوری اطلاعات بیمارستانهای دانشگاهی شهر اصفهان بود. حجم نمونه بر اساس جدول مورگان 351 نفر به دست آمد. کیفیت خدمات واحد فنآوری در بیمارستانهای مورد بررسی با استفاده از پرسشنامه استاندارد مدل سروپرف (غیر وزنی) در پنج حیطه مورد بررسی قرار گرفت.
نتایج: نتایج نشان داد میانگین به دست آمده برای کیفیت کلی خدمات واحد فن آوری اطلاعات برابر 3/23 بود که از نظر آماری با مقدار متوسط 3، تفاوت معنی دار داشت (0/05>p). بالاترین میانگین را ابعاد قابلیت اطمینان با میانگین 3/28 و پاسخگویی با میانگین 3/25 و کمترین میانگین را ابعاد فیزیکی و ملموسات با میانگین 3/14 داشتند.
نتیجهگیری: باتوجه به نتایج به دست آمده مبنی بر شکاف منفی موجود در کیفیت خدمات واحد فناوری اطلاعات بیمارستان ها پیشنهاد می گردد به منظور بالا بردن کیفیت خدمات در بعدهای همدلی، پاسخگویی بهتر، جلب رضایت، تواضع و حسن نیت و به روز بودن اطلاعات کلاسهای آموزشی به صورت مدون برای کارکنان واحد فناوری اطلاعات برگزار گردد.
نوع مطالعه:
پژوهشي اصیل |
موضوع مقاله:
فناوری اطلاعات سلامت دریافت: 1402/6/1 | پذیرش: 1402/12/15